SportNieuws
ALMELO – De voorverkoop van seizoenkaarten voor Heracles Almelo onder bestaande jaarkaarthouders is bijzonder goed verlopen. Naar gelang men langer een seizoenkaart heeft, kon men op volgorde van jaren een seizoenkaart aanschaffen en daarbij gingen al 4.800 seizoenkaarten over de toonbank. Nu is de vrije verkoop gestart en Heracles Almelo verwacht dat ook nu de belangstelling groter is dan voorgaande jaren. Na handhaving in de eredivisie en vooral door de vernieuwing en uitbreiding van het stadion met een tweede ring naar 12.500 toeschouwers verwacht men bij de zwart-witten extra verkoop. Daarbij richt men zich vooral op Almelo zelf en de gemeenten in de regio. Vooral benoorden Almelo ziet de leiding van de club kansen om Heracles Almelo beter in de markt te zetten.
Algemeen directeur Nico-Jan Hoogma liet zich eerder al uit dat de club rekening houdt met een bezetting van 80 procent waardoor er nog zo’n 2.000 vrije kaarten per thuiswedstrijd in de verkoop kunnen. In die cijfers is geen rekening gehouden met de seizoenkaarthouders voor business-seats. Lukt het de club om die doelstelling te halen, stijgt de begroting van de club volgens de financiële planning van net 8 miljoen euro naar een slordige 10 miljoen euro per jaar. De seizoenkaartverkoop is daar overigens maar een bescheiden aandeel in. De grootste klapper moet vallen in de verhuur van extra VIP-ruimte en reclameinkomsten. Daarvoor acht Hoogma vooral de sfeer in het stadion van groot belang zodat supporters daarin toch een belangrijk aandeel hebben.
Nieuw clublogo
De vernieuwing en uitbreiding van het stadion vormt voor de club, waarvan de historie in 1903 begon, tevens de aanleiding om het clublogo aan te passen. In de komende dagen lanceert de club elke dag een stukje van het ontwerp dat door Morskieft Ontwerpers uit Enter is ontwikkelt in samenspraak met afvaardigingen van de supportersverenigingen, hoofdsponsor Ten Cate, het clubbestuur, medewerkers en boegbeelden van de club.
lanceringstijdstip van het logo, vrijdag 29 mei om exact 19.03 uur, is een knipoog naar het oprichtingsjaar van de club. Eveneens wordt op dit tijdstip op maandag tot en met donderdag een element uit het nieuwe beeldmerk bekend gemaakt. De exclusieve uitgave ‘Heracles 1903-2015 is in gelimiteerde oplage beschikbaar voor de eerste supporters die zich aanmelden via www.heracles.nl/1903.